De kracht van een goed merk

Als marketeer in hart en nieren heeft Sebastiaan de Ruiter een zwak voor sterke merken. In deze blog vertelt hij hoe een relatief onbekend merk toch grote merken weet neer te zetten en waarom hij daar bewondering voor heeft.

Van sokken voor Hema naar caps voor Ferrari

Er zijn heel wat gave merken in de wereld. Als ik kijk bij onze opdrachtgevers, heb ik persoonlijk veel bewondering voor stichd. Het is misschien niet een heel bekend merk, maar ik vind het knap hoe ze vanuit een relatief onbekende positie zulke grote merken kunnen voeren. Zij zijn ooit begonnen als producent van privatelabelsokken voor Hema. Inmiddels zijn ze uitgegroeid tot producent en distributeur van sokken, ondergoed, swimwear en fanwear van joekels van merken als PUMA, Levi’s, Tommy Hilfiger, Ferrari en HEAD.

Een uniforme beleving

Het is bewonderenswaardig hoe het team van stichd in staat is om, vanuit een organisatie die zelf relatief onbekend is, supergrote merken zo goed neer te zetten. Of je nu een onderbroek van Tommy Hilfiger koopt via het platform van stichd of een spijkerbroek via een ander platform, als consument ervaar je dezelfde beleving. En dat doen ze voor een hele rits aan dat soort grote merken.

Brandmanagementplatform als onderdeel van de strategie

Het is een fikse uitdaging, om het gevoel van zo veel verschillende merken te adopteren en juist neer te zetten. Dat doet stichd door goed gebruik te maken van brandmanagementsoftware. Dat had het team van stichd al vanaf dag één in de gaten: als we willen groeien en steeds weer nieuwe merken toe willen voegen, moeten we vanaf het eerste moment technologie goed inzetten. Onze Brand Management-oplossing is al sinds jaar en dag integraal onderdeel van het bedrijfsproces van stichd. Het platform is geen statisch systeem, maar echt een onderdeel van de strategie van de organisatie. Dat maakt dat ze zo goed zijn in wat ze doen en alleen zo kunnen ze continu beter worden.

Nieuwsgierig?

Wil jij ook van start met onze Brand Management-oplossingen? Benieuwd hoe Comrads jouw organisatie kan ondersteunen bij het efficiënter beheren, communiceren en delen van al je digitale assets, merkbestanden, content en media? Download dan onze DAM-gids over de voordelen van Digital Asset Management of vraag direct een vrijblijvende demo aan. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.