Digital Asset Management voor de auto-industrie

Digital Asset Management van Comrads heeft de auto-industrie een hoop te bieden. Een Digital Asset Management systeem voor automotive bespaart je tijd en kosten waardoor je bedrijfsprocessen eenvoudiger en efficiënter worden. Het is niet alleen praktisch om mee te werken, maar sluit ook volledig aan op de behoeften en processen van jouw organisatie. Lees hieronder meer over de voordelen van een Digital Asset Management software voor jouw automotive bedrijf.

Oplossingen voor automotive

DAM Automotive Industry

Een nieuwe productlancering gaat vaak gepaard met een grote hoeveelheid nieuwe product gerelateerde assets en productinformatie, denk aan foto’s, video’s, specificaties en animaties in bijvoorbeeld een car configurator, de website of productpagina. Het lanceren en beheren van (nieuwe) producten kan daarom ook een ingewikkeld proces zijn. Door deze enorme hoeveelheden aan product media waar de auto-industrie mee te maken heeft, kan het al snel ongeorganiseerd en onoverzichtelijk worden. Digital Asset Management (DAM) en Product Asset Management (PAM) van Comrads bieden innovatieve oplossingen!

Beheer en deel media vanuit één centrale opslagplaats

Aangezien de aanschaf van een relatief dure auto meerdere contactmomenten met de klant vergt, zijn media en digitale aanwezigheid essentiële onderdelen in het marketing plan. Consistente en on-brand marketinguitingen van zowel het automerk zelf als de aangesloten dealerships zijn daarom cruciaal.

Auto Industry DAM Details

Met Digital Asset Management beheer je product- en marketingmedia op één centrale opslagplaats. Bestanden zijn eenvoudig te vinden door de gemakkelijke zoek en filter structuur. Zo ben je niet langer urenlang op zoek naar dat ene bestand. Ook kunnen bestanden veilig en snel gedeeld worden vanuit deze veilige omgeving naar interne of externe belanghebbenden, zoals bijvoorbeeld binnen het marketingteam of naar dealerships. Door deze single-source-of-truth zijn voor iedere stakeholder de bestanden op één gecentraliseerde plek beschikbaar. Zo weet je zeker dat iedereen toegang heeft tot de juiste en door het merk goedgekeurde media binnen één overzichtelijk platform.

Een DAM-systeem is niet slechts een mediabibliotheek met alle merkbestanden, beelden en product media, maar bevat tevens ook alle merkrichtlijnen en huisstijlelementen. Digital Asset Management zorgt dan ook voor optimaal beheer en juist gebruik van de huisstijl in marketinguitingen, niet enkel voor het automerk zelf, maar ook de externe partners. Door altijd de juiste marketing media te communiceren aan de klant, wordt de merkconsistentie versterkt en de digitale ervaring van de klant verbeterd. Een sterkere brand awareness en consistente contactmomenten met de consument leveren meer leads op, welke weer meer sales genereren.

Combineer product media met productinformatie

Een Product Asset Management (PAM) systeem is uniek omdat het beheer van productbeelden wordt gecombineerd met productinformatie, waar Product Information Management (PIM) of Digital Asset Management (DAM) systemen vaak niet toe in staat zijn. In dat geval wordt de media vaak gefragmenteerd en dubbel wordt opgeslagen binnen organisaties. Zeer inefficiënt dus!

Het unieke PAM systeem integreert met een PIM systeem en haalt zo alle informatie uit het bestaande systeem. Door de opslag van productinformatie en productbeelden te combineren, krijgt jouw organisatie totale controle over alle product content en zijn productafbeeldingen gemakkelijk te vinden op basis van alle productinformatie. Van de eerste technische productspecificaties van de auto’s tot complete fotoshoots van alle auto modellen; alle informatie, media en content kunnen centraal worden beheerd middels de Product Asset Management (PAM) software van Comrads.

Snellere time-to-market door efficiënt beheren en delen

De snelle gestroomlijnde samenwerking en het efficiënt beheren van productafbeeldingen én productinformatie zorgt voor een significant snellere time-to-market. Niet alleen het distribueren van product media naar dealerships, maar ook de marketinguitingen van het bedrijf zelf, op de website of sociale media, worden gemakkelijker en efficiënter. Onbekend maakt immers onbemind. Dus door deze bedrijfsprocessen te versoepelen, de time-to-market te verkorten en een betere online aanwezigheid, kunnen er meerdere leads en sales gegenereerd worden. De auto-industrie is immers een volume-industrie die draait om verkopen.

Ook voor een overkoepelend bedrijf met meerdere merken of dochterondernemingen biedt DAM en PAM van Comrads de ideale oplossing om een overvloed aan product en marketing media te organiseren, beheren en distribueren.

Comrads DAM voor de auto-industrie

Een Digital Asset Management systeem zorgt voor structuur en overzichtelijkheid doordat alle marketing en product media en informatie is opgeslagen in één centrale plek. Dit versoepelt de samenwerking, zorgt voor een snellere time-to-market en bespaart onnodige uren en operationele kosten.

Wil jij zowel op de korte als op de lange termijn een hogere en duidelijk onderbouwde Return on Investment (ROI)? Dan is een Digital Asset Management systeem voor automotive een goede investering. Het Digital Asset Management platform van Comrads helpt je om de efficiëntie binnen processen te verhogen, waardoor je assets meer opleveren en nieuwe kansen voor je organisatie creëren.