Zo houden wij ons merk persoonlijk

Het mag geen nieuws meer zijn dat wij in een persoonlijke aanpak geloven. Natuurlijk is techniek belangrijk, maar als een oplossing niet landt bij de mensen die het gebruiken, is het gedoemd te mislukken. Jouw medewerkers bepalen het succes, ook van marketingsoftware. IT blijft tenslotte maar IT. Sebastiaan de Ruiter over de toegevoegde waarde van een persoonlijke aanpak.

Kameraden

Toen ooit, al voor de millenniumwisseling, de naam Comrads werd bedacht, was dat niet zomaar een naam. Comrads komt van het woord comrades, camaradas, camarades, kammerater of kamaradoj: kameraden. Comrads – als woord, maar ook als organisatie – staat voor samenwerking, vriendschap en langetermijnrelaties. De techniek staat bij ons uiteraard ook hoog in het vaandel. Die moet marktconform zijn en aan alle eisen van deze tijd voldoen, maar wat we nog veel belangrijk vinden is dat we een persoonlijke partner zijn.

Mee in de transitie dankzij persoonlijk contact

De gemiddelde digitale oplossing kun je online kopen met je creditcard. Gelukkig maar, want we willen geen van allen door Tim Cook, Satya Nadella of Sundar Pichai gebeld worden op het moment dat we wat meer opslagruimte willen op onze telefoon. Maar wij kiezen ervoor om het anders te doen. Dankzij persoonlijk contact kunnen wij organisaties en hun medewerkers veel beter meenemen in de transitie die gepaard gaat met de implementatie van marketingautomatiseringsoplossingen.

Van medewerkers ambassadeurs maken

In die transitiefase kunnen medewerkers best terughoudend zijn. Soms hebben ze het gevoel dat ze aan banden worden gelegd, terwijl het enige doel is om consistenter te communiceren en juist sneller bij je merkelementen te kunnen. Aan ons de schone taak om van die medewerkers ambassadeurs te maken. Door ergens een standaard demootje over de schutting te gooien, ga je dat niet voor elkaar krijgen.

Op maat gemaakte demo

Door een op maat gemaakte demo te geven en te luisteren naar onze gesprekspartners, komen we verder. Dat begint al bij het kennismakingsgesprek. De een heeft al drie demo’s gehad van andere partijen en heeft een gedetailleerd wensenlijstje, de ander gaat nog helemaal blanco het proces in. De een weet al veel over marketingautomatiseringsoplossingen, bij de ander moeten we wat dieper de materie in. Maar ook door de juiste voorbeelden aan te dragen kunnen we laten zien hoe onze applicaties en modules passen bij de use-cases van het bedrijf waar we op dat moment mee in gesprek zijn. De een herkent zich in de werkwijze van Grolsch, de ander vindt meer herkenning in het voorbeeld van stichd of Intratuin.

Strategisch overleg

Als we uiteindelijk een samenwerking aangaan en de applicatie gaan inrichten, nemen we al die opgedane kennis mee. Zo nemen we alle wensen, eisen en behoeften van de organisatie en haar gebruikers mee en combineren we die met de eisen van de IT-afdeling. Ook in het traject daarna, als een organisatie in de supportfase terecht komt, is er altijd een persoonlijk aanspreekpunt. Minimaal eens per jaar plannen we een strategisch overleg met onze opdrachtgevers. Dat helpt je na te denken over de toekomst en houdt ons scherp.

Optimale combinatie van techniek en de juiste aanpak

Door voortdurend aandacht te besteden aan al deze aspecten, houden we ons merk persoonlijk. De techniek is feitelijk niet meer dan hygiëne. Het is net als bij een auto: je gaat ervan uit dat de motor elke ochtend weer aanslaat. De techniek is zeker niet ondergeschikt, maar de combinatie moet optimaal zijn. Een persoonlijke aanpak met slechte software, brengt je niets, maar goede software die niet bij je past, werkt ook niet. Het draait allemaal om de optimale combinatie.

Nieuwsgierig?

Ben je benieuwd hoe zo’n persoonlijke demo van ons DAM-systeem voor jouw bedrijf eruitziet? Vraag hier een demo aan – of stuur me een mailtje en laat je verrassen. Zo’n demonstratie is altijd vrijblijvend. Ga achterover zitten, laat je door ons door het systeem leiden en stel kritische vragen. We zijn ervoor! Liever eerst even telefonisch contact? Bel ons op 020 820 83 82 en we staan je direct persoonlijk te woord.