Je merk bewaken met AI, toekomstmuziek of dichterbij dan je denkt?

Bij Comrads houden we van werken aan nieuwe oplossingen voor klanten, werken met nieuwe technieken en toekomstdenken. Dat brengt ons soms op ideeën die op dit moment, met de beschikbare technieken, nog niet haalbaar zijn maar ons wel inspireren voor de toekomst. In deze blog vertelt onze developer Nick Haakman welke rol hij ziet weggelegd voor kunstmatige intelligentie in de wereld van merkbewaking.

Kennisontwikkeling

Als full stack developer ben ik ook in mijn vrije tijd regelmatig bezig met het verbreden van mijn kennis. Zo was ik onlangs op een avond aan het experimenteren met een systeem dat in de toekomst samenvattingen moet kunnen maken van boeken. Het systeem is nu nog niet slim genoeg, maar het is altijd interessant om bij te houden hoe het zich ontwikkelt. Het zette me in ieder geval aan het denken. Wat als je kunstmatige intelligentie in zou kunnen zetten om je merk te bewaken?

Je brandbook tot leven

Nu denk je misschien: huh, mijn merk bewaken met artificial intelligence? Hoe dan? Nou, stel je voor dat je de inhoud van je brandbook of brandportal in een systeem kunt laden, dat dan vervolgens alles voor je controleert. Klopt de typografie, de regelafstand, de witmarge, staat je logo op de juiste plek in de juiste kleurstelling? Alle onderdelen van je huisstijl, tot aan de tekstuele content aan toe, worden gecheckt door middel van kunstmatige intelligentie. Zo hoeft niet elke vormgever, dtp’er en tekstschrijver je brandbook door te worstelen, maar is er een slim systeem die dat voor je doet en je instructies geeft waar nodig. Zo komt je brandbook als het ware tot leven. Een kunstmatig leven, dat wel, maar niet minder waardevol.

Toekomstdenken

Je merk bewaken met kunstmatige intelligentie kunnen we je helaas nog niet aanbieden. Maar natuurlijk kun je vandaag de dag al je merkbouwstenen koesteren en verzorgen met ons DAM-systeem. Met onze Webtop Publish-oplossing haal je één centrale contenthub voor al je customer touchpoints in huis, en wordt het zelf creëren van uitingen en publicaties op basis van brandtemplates makkelijker dan ooit. En met onze Brand Management-module maak je van je merkbeheer een interactieve en consistente merkbeleving. Dat neemt niet weg dat wij blijven werken aan nieuwe oplossingen voor klanten, graag werken met nieuwe technieken en altijd blijven toekomstdenken. Voor je het weet zijn we zo ver.

Nieuwsgierig?

Wil je eens verder praten over wat ons DAM-systeem of een van onze andere modules vandaag al voor jouw organisatie kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo op locatie. We denken graag met je mee. Nu en in de toekomst.