Sudder je voort of bereid je je voor op een zonnige toekomst?

Je merkcontent beheren op afstand, dat kan een uitdaging zijn. Schrikt die uitdaging je af en wacht je liever even af wat de toekomst je brengt? Of ga je de uitdaging aan en zorg je dat je fit bent voor een ongetwijfeld zonniger toekomst? It’s up to you.

Kabbelen of uitmesten?

In onze vorige blog bespraken we hoe je, ook op afstand, je merkcontent effectief kunt opslaan, delen en beheren. Toch is dit nog niet voor elke organisatie vanzelfsprekend. Sommige bedrijven durven in deze periode van onzekerheid weinig actie te ondernemen. Hun gedachte is: de behoefte aan een goed DAM-systeem is er al zo lang, we kabbelen nu ook nog wel even voort. Maar we spreken ook bedrijven die dit juist de uitgesproken tijd vinden om de denkbeeldige kledingkast van bestanden eens uit te mesten en te zorgen dat ze meer dan ooit klaar zijn voor de toekomst.

Tot nader order

Was het thuiswerken eerst nog wat onwennig voor de meeste mensen, inmiddels zijn we wel gewend aan door de Skypecall dansende kinderen en weten we hoe we vooral niét voor de webcam moeten gaan zitten. Je zou verwachten dat remote zakendoen ondertussen ook wel gemeengoed is, maar dat is voor veel mensen toch net een stap te ver. We maken liever even pas op de plaats, tot Rutte’s inmiddels beroemde ‘nader order’. Maar wanneer is ‘nader order’? Is dat net voor de zomervakantie, waarin we toch al niet zoveel doen? En wat doen we na de zomer? Wachten tot het kerst is? Ondertussen verdwijnen we langzamerhand van de radar van onze doelgroep.

Blijven investeren

Laatst hoorde ik iemand heel treffend zeggen: ‘De meeste beslissingen in bedrijven worden in de wandelgangen genomen, en die zijn er nu niet meer.’ Zo is het inderdaad. We lopen niet meer even met elkaar op na een vergadering, we treffen onze manager niet meer bij het koffieapparaat of onze collega bij de lunch. Daarom worden er weinig knopen meer doorgehakt en dat voelen we in de business. Maar bij Comrads hebben wij besloten te blijven investeren in onszelf. We blijven zakendoen, ook remote, en doen zelfs meer aan marketing dan voorheen. Want wij geloven wel in die zonnige toekomst. We willen op de radar van onze doelgroep blijven en niet in juni, juli, na de zomer of desnoods met kerst ontdekken dat we achter de feiten aan lopen.

Creëer een digitaal koffiemomentje

Deze tijd vraagt om creatieve oplossingen. De budgetten voor dit jaar zijn toch al gereserveerd, doe er iets mee dat heel erg verstandig is. Bespaar je, net als wij, kosten door niet meer in de auto van klant naar klant te rijden, door workshops en vergaderingen via videotools te houden, Whatsapp je erop los met je personeel en hou je OV-kosten in je zak? Doe er iets mee dat heel erg verstandig is. De medestanders vinden we nu even niet bij de koffieautomaat, maar niets staat je in de weg om digitaal een koffiemomentje te creëren en wat knopen door te hakken. Zodat ook jouw merk een zonnige toekomst tegemoet gaat.

Start vandaag – op afstand

Door middel van een paar online workshops kunnen wij ook jouw omgeving volledig op afstand inrichten. De komende periode bieden we creatieve oplossingen voor de eenmalige DAM-set-up-kosten. Start dus vandaag nog door een persoonlijke demo of vrijblijvende offerte aan te vragen.