Product Asset Management uitgelegd: de ontbrekende schakel tussen DAM en PIM
Werk je met veel producten, merken, partners én kanalen? Dan herken je de uitdagingen rondom productvisuals, metadata en time-to-market. In deze podcast bespreken we waarom Product Asset Management (PAM) dé oplossing is voor organisaties die verder willen digitaliseren.
Wat leer je van deze aflevering:
PAM versus DAM versus PIM
Voordelen van Product Asset Management (PAM)
Automatisch metadata & output
Workflowversnelling
Wat is PAM?
In tegenstelling tot Digital Asset Management (DAM) – dat start bij een bestand – begint Product Asset Management (PAM) bij het product. Ook als je visuals nog niet beschikbaar zijn. Je kunt alvast metadata koppelen en verrijken, producten structureren en assets voorbereiden. Zodra de beelden en media er zijn, koppel je ze eenvoudig aan het juiste product en genereert PAM automatisch de juiste formats voor elk doeleinde.
Wil je weten wat PAM voor jouw organisatie kan betekenen?
Vraag een vrijblijvende demo aan of stel je vraag direct aan een van onze marketing professionals.
Het fietsstimulatieteam van Zuid-Limburg Bereikbaar moest campagnecontent verspreiden onder 16 gemeenten, scholen en werkgevers – maar zonder downloadlinks via hun website. Sinds begin 2024 gebruiken ze de mediabank van Comrads. Daarmee besparen ze tijd, behouden ze overzicht en werken ze veiliger en consistenter. Louise Lohmeier vertelt over haar ervaringen, tips en samenwerking.