Comrads - een ware pionier

De roots van Comrads gaan terug tot voor de millenniumwisseling. Met de komst van nieuwe internettechnieken en open-source technologieën zoals PHP en MySQL en geïnspireerd door haar opdrachtgevers nam het creatieve DTP bureau Comrads te Emmeloord een baanbrekend besluit.

 
Comrads Achtergrond & Visie
 

Voor innoverende opdrachtgevers zoals PricewaterhouseCoopers, General Electric, Atos Origin en Legal & General werden in de jaren die volgden de eerste generatie online Digital Asset Management en Web-to-print oplossingen ontwikkeld en geïmplementeerd. Applicaties die een grote impact hadden op deze organisaties en vele traditionele processen met weken, soms met maanden wisten te verkorten.

“Software-as-a-Service (SaaS) stond nog in de kinderschoenen en cloud hosting was nog niet van deze wereld, maar Comrads voorzag dat generieke ontwikkeling en standaardisatie de toekomst zou zijn.”

Dat Comrads zich in de kijker speelde was een feit en via verschillende strategische samenwerkingen en partnerships groeide Comrads in het eerste decennium van de 21ste eeuw uit tot een toonaangevende en innoverende speler op het gebied van web-based Digital Asset Management en Marketing Software; destijds ook wel MRM genaamd.

Om door te kunnen groeien tot de intuïtieve en innovatieve SaaS oplossing die het vandaag de dag is, zag het team in dat het tijd was om Comrads te positioneren als een zelfstandige marketing software development company.

De directie van Comrads, bestaande uit de marketingprofessionals Sebastiaan en Erwin, nam Comrads Solutions in 2011 over en vestigde het bedrijf in de marketinghoofdstad Amsterdam om haar reis als toonaangevend marketing softwarebedrijf voort te zetten.

Comrads kan zich met recht een ware pionier op het gebied van Digital Asset Management en Brand Management Software noemen. Wat in de jaren 90 als een van de eerste beeldbanken begon is vandaag de dag een innovatieve en schaalbare marketingportal voor het organiseren, beheren en delen van marketingmaterialen vanuit de cloud. Meer dan 100k+ marketeers, brand managers en designers maken dagelijks wereldwijd gebruik van de portals van Comrads. Zij hebben een kortere time-to-market en zijn verzekerd van een vereenvoudigde en consistente samenwerking. Comrads stelt haar opdrachtgevers in staat om de volle potentie van hun waardevolle marketingmaterialen te benutten.

 

 
 

Persoonlijk, flexibel en simpel

Comrads ontleent haar succes niet alleen aan de jarenlange ervaring en marketingachtergrond, maar vooral omdat wij dicht bij de behoefte en wensen van onze opdrachtgevers blijven. Samen werken wij naar de meest optimale combinatie toe tussen organisatie, mens en technologie. Wij weten namelijk als geen ander dat marketing geen exacte wetenschap is; daarom luisteren wij naar onze opdrachtgevers, stellen wij en onze software zich flexibel op en houden wij het persoonlijk en bovenal simpel.

Toonaangevende merken

Meer dan 40+ opdrachtgevers met meer dan 100k+ marketeers, brand managers en communicatie professionals werken dagelijks wereldwijd samen middels onze Digital Asset Management en Brand portals. Onze opdrachtgevers hebben een kortere time-to-market en zijn verzekerd van huisstijlconsistentie, omdat de marketingsamenwerking eenvoudiger wordt.

Ontdek al onze opdrachtgevers >

Groeien en opschalen

Het kloppende hart van jouw marketingorganisatie

Als single-source-of-truth van je marketing en brand management proces mag je als opdrachtgever uiteraard hoge verwachtingen hebben van de Digital Asset Management en Marketing Software van Comrads.

Continue (door)ontwikkeling en verbetering van onze applicaties, modules en software vormen dan ook een essentieel onderdeel van onze organisatie. Wij vertalen onze best practices, marktstandaarden en jarenlange ervaringen structureel door naar generieke en schaalbare oplossingen. Wij willen Digital Asset Management en Marketing Software niet alleen toegankelijk en beter maken voor iedere marketeer, maar ook betrouwbaar en veilig.


Onze oplossingen en modules

Comrads biedt schaalbare Brand Management oplossingen om aan de specifieke behoeften van elke organisatie te voldoen. Onze modules voegen extra functionaliteiten toe aan onze Digital Asset Management applicatie. Ontdek al onze modules in meer detail.

Digital+Asset+Management.png

Digital Asset Management

Beheren, organiseren en delen van al je (merk)bestanden, beelden en media.

Ontdek meer >

Brand+Portal.png

Brand Portal

Altijd je laatste merkinformatie, richtlijnen en versies beschikbaar.

Ontdek meer >

Brand+Templates.png

Digital & Print Templates

Creëer zelf consistente uitingen en publicaties middels dynamische templates.

Ontdek meer >

Workflow+Management.png

Marketing Workflow

Vereenvoudig het beheer en de coördinatie van veelzijdige marketingjobs.

Ontdek meer >

Product+Asset+Management.png

Product Asset Management

Combineer productdata, -beelden en -bestanden in één centrale hub.

Ontdek meer >

Order+Management.png

Marketing Webshop

Je eigen marketing webshop met je actuele 'point-of-sale' artikelen.

Ontdek meer >

Toegewijde partners en suppliers

Samenwerken aan het succes van onze opdrachtgevers

Content creëren en content beheren, twee werelden die van elkaar kunnen profiteren en mooie synergie-effecten kunnen bereiken. Daarom gingen full service digital agency Lukkien en Comrads een partnership met elkaar aan. Wil je weten hoe jouw organisatie hiervan kan profiteren?

Lees verder >


Onze betrouwbare technologie en solutions partners