Zo haal je wél je deadlines

Of het nu gaat om het creëren van content, de lancering van een campagnes, het ontwikkelen van nieuwe producten of het beheren van e-mailcampagnes, als marketeer hangt je wereld aan elkaar van deadlines. In deze blog vertelt Sebastiaan de Ruiter hoe je deadlines wél haalt, met meer gemak, efficiëntie en gemoedsrust.

De kracht van georganiseerde content

We kennen allemaal de stress van door virtuele stapels bestanden bladeren om dat ene beeld te vinden dat je nodig hebt. Met een DAM-systeem kun je je digitale assets netjes organiseren, labelen en categoriseren. Georganiseerde content betekent dat je snel toegang hebt tot wat je nodig hebt, wat je helpt om je werk sneller af te ronden.

Tijd besparen met sterke zoekmogelijkheden

Een goede DAM-oplossing beschikt over krachtige zoekmogelijkheden, waardoor je moeiteloos kunt filteren op trefwoorden, tags en keywords. In plaats van eindeloos te grasduinen in mappen en submappen, kun je met een paar klikken dat ene specifieke bestand vinden dat je nodig hebt. Zo bespaar je kostbare tijd en kun je je richten op het werk waarin jij het verschil kunt maken.

Efficiënte samenwerking

Met een DAM-systeem kun je naadloos samenwerken met je teamleden, zowel intern als extern. Je kunt bestanden delen, feedback verzamelen en bewerkingen bijhouden, allemaal op één plek. Dit versnelt het proces van feedback en goedkeuringen, waardoor je sneller kunt werken én… tadaaa… je deadlines kunt halen.

Versiebeheer en consistentie. Geen tijd voor fouten

Consistentie is essentieel voor wie belang hecht aan merkintegriteit. Met een goed DAM-systeem kun je gemakkelijk versiebeheer bijhouden en ervoor zorgen dat je altijd met de nieuwste en goedgekeurde versies werkt. Geen gedoe meer met het per ongeluk gebruiken van verouderde bestanden. Dit betekent dat je efficiënt kunt werken zonder tijd te verspillen aan het oplossen van fouten.

Toegang overal, altijd

Deadlines wachten niet, en dat betekent dat je soms iets ad hoc moet doen. Ook als je al thuis bent, onderweg bent of misschien zelfs wel op vakantie. Met een DAM-systeem heb je overal toegang tot je digitale assets, alles wat je nodig hebt is een internetverbinding. Dit maakt je een stuk flexibeler en stelt je in staat om zelfs onder drukke omstandigheden deadlines te halen.

Voorspelbaarheid en gemoedsrust

Succesvolle marketing heeft meer nodig dan alleen een lijstje afgevinkte deadlines. Met een modern DAM-systeem heb je de tools en processen die je nodig hebt om consistent en effectief te werken. Dit zorgt voor voorspelbaarheid in je werkstroom en helpt je om te gaan met je uitdagingen zonder dat dit je – extra – stress oplevert.

Nieuwsgierig?

Wil je weleens ervaren hoe eenvoudig bijvoorbeeld Digital Asset Management eigenlijk is? Vraag dan een vrijblijvende demo van onze Brand Management-oplossingen aan. Wil je eens verder praten over de voordelen van marketingautomatisering voor jouw organisatie? Ook dat kan natuurlijk altijd! Geef een belletje naar (0)20 820 83 82 of mail naar info@comrads.nl. We leren je graag kennen.

Vorige
Vorige

‘Een DAM-systeem is veel meer dan een veredelde Google Drive’

Volgende
Volgende

De rol van emotie in je merkverhaal