stichd: ‘Een houtje-touwtje oplossing waar met een goed DAM-systeem heel wat te winnen valt.’

Ooit begon stichd met het maken van privatelabelsokken voor Hema. Vandaag de dag maken ze naast sokken ook ondergoed, swimwear en fanwear en zijn zij brandpartner van merken als PUMA, Levi’s, Tommy Hilfiger en HEAD. Merken die op z’n zachtst gezegd nogal fashionable zijn en daar moet stichd qua collectie en gevoel naadloos bij aansluiten. Het digital asset managementsysteem van Comrads helpt stichd efficiënter en nauwkeuriger om te gaan met hun content.

Houtje-touwtje

Tot voor kort bewaarde de marketingafdeling van stichd de content die zij creëerden in mapjes op een interne werkschijf. Dat was hun beeldbank. Die manier van werken kende nogal wat beperkingen. Huub Sijbers, Business Consultant bij stichd: ‘We wisten niet meer waar welke versie van een stuk content was opgeslagen, wat de laatste versie was en aanpassingen maakten we zonder een mogelijkheid te hebben die te documenteren. Deelden we iets met klanten, dan wisten we niet meer welke versie dat was geweest en of ze het nog gebruikten. Om met onze fotografieleveranciers te werken, gebruikten we weer een andere oplossing. Kortom, een houtje-touwtje oplossing waar met een goed digital asset management systeem heel wat te winnen valt.’

Inventariseren van wensen en eisen

‘Eind 2018 ben ik, samen met een interne projectgroep, de wensen en eisen vanuit de business gaan inventariseren. Eén van de merken die wij bedienen, werkte al met de oplossing van Comrads en was daar heel tevreden over. Toen we de wensen en eisen in kaart hadden gebracht en het tijd was een aantal partijen uit te nodigen voor een demo en een gesprek, was Comrads daar dan ook een van. De wijze waarop zij de implementatie aanvliegen, sloot het beste aan bij wat wij nodig hadden op dat moment.’

Groeien in de oplossing

‘We hadden niets en wilden niet direct naar een heel groot platform gaan. Dat zou te veelomvattend zijn, wat ten koste zou gaan van de adoptie en waardoor het implementatietraject eindeloos zou gaan duren. Bij Comrads kun je de oplossing per functionaliteit afnemen, waardoor je in je oplossing kunt groeien. Bovendien gaan de mensen van Comrads heel pragmatisch te werk en konden we lekker snel schakelen. Het werkt gewoon heel prettig. Ook de prijsstelling was een belangrijke factor; de prijs wordt niet bepaald door het aantal users, maar door het aantal modules en extra functionaliteiten die je afneemt.’

Persoonlijk betrokken

‘Comrads is zeker niet de grootste partij, maar dat past ons juist heel goed. Ze hebben veel ervaring en denken heel goed mee in oplossingen die passen bij de fase waar wij ons in bevinden. En dan doel ik niet alleen op het systeem, de workflow en het aanpassen van de interne systemen maar ook hoe we het zo gemakkelijk mogelijk kunnen maken voor onze collega’s om al dat nieuws te adopteren. Dat is waar zij wat ons betreft echt in uitblinken. Ze zetten niet klakkeloos een systeem weg, maar zijn persoonlijk betrokken. Dat voelt goed.’

Oplossing op vier vlakken

‘Een digital asset managementsysteem gaat ons op meerdere vlakken helpen. Intern helpt het ons de content die we creëren makkelijker en efficiënter te delen met elkaar. Leveranciers van bijvoorbeeld fotomateriaal moeten kunnen inloggen op ons portaal om te zien wat zij nog aan foto’s moeten gaan schieten. Naar klanten toe is het een middel om ondersteunend materiaal te leveren dat hoort bij de collectie die zij afnemen. Tenslotte zijn daar nog de merken die we bedienen: met hen moeten we zaken als productinformatie en fotomateriaal makkelijk kunnen delen zodat ook zij het op hun platformen kunnen gaan aanbieden aan de klanten die zij in hun portefeuille hebben.’

Volledig operationeel

‘We hebben intern de softlaunch achter de rug. Nu is het tijd om wat kinderziektes te verhelpen en om een aantal processen nog wat verder te verfijnen. Ik hoop dat we in mei ons nieuwe DAM-systeem volledig operationeel hebben. Aan de samenwerking met Comrads zal het zeker niet liggen.’

Nieuwsgierig?

Wil je eens verder praten over wat een Digital Asset Managementsysteem voor jouw organisatie kan betekenen en hoe je het gebruik tot een succes maakt? Neem vrijblijvend contact met ons op voor een gratis demo op locatie. We denken graag met je mee.

Vorige
Vorige

‘Onder de motorkap is alles gelijk, daarop ligt een laag maatwerk.’

Volgende
Volgende

Met deze 5 tips omarmen je mensen je nieuwe systeem wel