Met deze 3 tips geef jij écht aandacht aan je marketingmaterialen

'Terug naar de basis, dat werkt nog altijd het beste in mijn beleving. Zeker in deze tijd van overvloed waarin men elkaar soms overschreeuwt in oplossingen die bedrijven nodig lijken te hebben.' Dat zegt Sebastiaan de Ruiter, co-owner en managing director bij Comrads Solutions, een toonaangevend bedrijf dat al sinds 2000 bedrijven helpt met Digital Asset Management en Marketingsoftware-as-a-Service. Het helpt bedrijven grip en controle over hun merk, bestanden en media te krijgen én te houden.

Tip 1

'Keep it simple, dat is wat we sinds jaar en dag zeggen. Enerzijds vanuit onze jarenlange marketingervaring en anderzijds vanuit het feit dat we continu trouw blijven aan dat wat onze opdrachtgevers van ons vragen. En dat is vaak juist die eenvoud. Kijk, er zijn anno nu tig systemen die bedrijven helpen om hun processen, organisatie, projecten en weet ik al wat niet meer te stroomlijnen. Dat loopt van boekhoudsoftware, tot projectmanagementsystemen en van urenregistratiepakketten tot de meest geavanceerde CRM-systemen. Als je niet oppast zie je door de bomen het bos niet meer. Blijf daarom bij de kern en kies alleen voor wat je écht nodig hebt voor je dagelijkse bedrijfsvoering.'

Tip 2

'Het is anno nu écht tijd om de chaos voor eens en altijd goed op te ruimen. In de praktijk zien we dat door de jaren heen organisaties hun bestanden vaak alleen maar verplaatsten van A naar B. Deze eenmalige investering is gewoon ontzettend de moeite waard. Ons advies? Breng je assets/bestanden in kaart, ruim op, ontdubbel en sla voortaan altijd alles centraal op, op één locatie. Daarna helpt het systeem je met beheren, onderhouden en groeien. Let wel: dit kost ook tijd en dit is wat ons betreft tip 4: je leest er alles over in ons blog dat over 2 weken verschijnt. Duurzaam succesvol zijn? Maak Digital Asset Management dan tot een vast onderdeel van je organisatie.'

Tip 3

'Maak er een gezamenlijke actie van. Pas wanneer je dit project intern bespreekt en je er van elke afdeling een collega bij betrekt, pas dán komen de neuzen dezelfde kant op. En, maar dat weet je vast als geen ander, veranderingen komen alleen dan stuctureel van de grond als mensen er het nut van inzien. En dat bereik je alleen door ze er vanaf het begin bij te betrekken. Het levert je waardevolle informatie op, omdat elke collega vanuit de eigen functiebehoeften naar dit onderwerp kijkt.'

Tot slot nog even dit...

'Met zoveel content en bestanden is het best vreemd dat wij denken dat we het er wel even bij doen. Zo is in de USA de Digital Asset Manager bijvoorbeeld al een hele normale functie binnen bedrijven, in Europa nog niet: daar doen we het er als marketeer maar zo'n beetje bij. Door eenmalig tijd en energie te steken in je digital asset management, krijg je grip en controle, en dús rust op dit gebied. Bestanden staan veilig opgeslagen, iedereen weet welke elementen uit de huisstijl waarvoor gebruikt mogen worden en je bent af van stressvolle zoektochten naar de juiste foto omdat dat blog of die animatie nu écht de deur uit moeten', aldus Sebastiaan.

Neem contact op

We denken graag met je mee over hoe je voor jouw organisatie consistente merkmaterialen en verkorte doorlooptijden van je multimediale campagnes en publicaties kunt genereren. Bel of stuur een e-mail. We kijken uit naar je bericht. Direct een demo plannen? Schrijf je vandaag nog gratis in.